Grocery Shopping.. - Reisverslag uit Birmingham, Verenigd Koninkrijk van Andrea Wildt - WaarBenJij.nu Grocery Shopping.. - Reisverslag uit Birmingham, Verenigd Koninkrijk van Andrea Wildt - WaarBenJij.nu

Grocery Shopping..

Door: Andrea

Blijf op de hoogte en volg Andrea

20 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Birmingham

Hello people!

Wat leuk dat je besloten het om nog meer verhalen van me te lezen!

Op zaterdag morgen heb ik nog 2 huisgenootjes ontmoet, een meisje uit Oostenrijk (oorspronkelijk uit Brazilië) dat naar dezelfde universiteit zal gaan als ik, en een jongen uit Letland geloof ik, haha. Hem heb ik maar heel even gezien. Ik stond namelijk klaar onder de douche, maar kreeg met geen mogelijkheid water uit de kraan. Heb maar weer wat kleren aangetrokken toen ik iemand de trap af hoorde gaan. Heb me gauw voorgesteld, en zag dat hij eigenlijk weg wilde gaan. Toen heb ik maar even gevraagd of hij me wilde uitleggen hoe de douche werkte. Het blijkt dus dat je op de gang aan een touw moet trekken dat dan de douchekraan activeert. Heel handig, haha.

Na mijn toch wel wat eenzame vrijdag avond, was de zaterdag al beter begonnen. ’S Middags begon er nog een ander meisje in te trekken in ons huis. Een tweede persoon uit Letland, maar ze woont al 5,5 jaar in Engeland. Ook zij studeert aan een andere universiteit dan ik.

Om 3 uur ’s middags ben ik meegegaan met een busje vanuit de universiteitscampus naar de ASDA supermarkt. Dit is een supermarkt die 24 uur per dag geopend is. Het lijkt een beetje op de Walmart in de Verenigde Staten. Aangezien ik mijn eigen borden, mokken, pannen, en keukengerei moet gebruiken hier, had ik aardig wat spullen nodig. Ik ging ervan uit dat dat allemaal in het huis aanwezig zou zijn, en dat het gezamenlijk gebruikt zou worden. Helaas was dit niet zo. Ik besloot met mijn koffertje van de handbagage op pad te gaan. Ik werd een beetje raar aangekeken, maar uiteindelijk was iedereen jaloers dat ik niet alles hoefde te tillen. Onderweg naar de supermarkt heb ik een meisje uit Japan leren kennen, en met haar heb ik de winkel ‘doorgecrossed’.

Op zaterdagavond heeft mijn huisgenootje uit Oostenrijk, Brazilië, me meegenomen naar de meet&greet bij de universiteit. De eerste twee weken hier in Birmingham zullen vooral bestaan uit introductie activiteiten. De eerste week is alleen voor internationale studenten. Vanaf de tweede week zullen ook alle Engelse studenten deelnemen. Aangezien iedereen vanavond internationaal was, en iedereen pas net gearriveerd was, was het makkelijk om een gesprek te beginnen met iemand. Op deze manier leerde ik snel heel wat mensen kennen.
Verder nog wat tafelvoetbal gespeeld, en op het einde nog een potje biljart. Een gezellige avond dus.

Een ander ‘weetje’ dat eigenlijk meer een feit is in Engeland, is dat een normaal drankje in een bar ongeveer 500-600 ml bevat. Gewoon zodat jullie een idee krijgen van het soort uitgaan in Engeland, voor zover dat niet al overal bekend is, haha. En normaal zou je denken dat Engelsen zich alleen aan hun bier zouden begeven, maar heb al gauw geleerd dat ‘het’ drankje eigenlijk cider is. In allerlei verschillende soorten en smaken. Smaakt nog niet eens zo slecht.

Bye! Hopefully you will be reading again soon!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Birmingham

Aston University

Exchange trimester in het buitenland, BIRMINGHAM!

Recente Reisverslagen:

05 December 2014

Kerstsfeer!

14 November 2014

Chocolaaaaaaa!!

19 Oktober 2014

University has really started

07 Oktober 2014

Dancing..

03 Oktober 2014

Birmingham
Andrea

Actief sinds 23 Sept. 2014
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 4138

Voorgaande reizen:

19 September 2014 - 25 Januari 2015

Aston University

Landen bezocht: