Already one week has passed.. - Reisverslag uit Birmingham, Verenigd Koninkrijk van Andrea Wildt - WaarBenJij.nu Already one week has passed.. - Reisverslag uit Birmingham, Verenigd Koninkrijk van Andrea Wildt - WaarBenJij.nu

Already one week has passed..

Door: Andrea

Blijf op de hoogte en volg Andrea

26 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Birmingham

Ondertussen ben ik al een week in Birmingham. Heb het idee dat het al veel langer is eigenlijk.

Dinsdag heb ik me ingeschreven voor een bank account hier in de UK. Er waren een aantal vertegenwoordigers van banken naar de universiteit gekomen om informatie te geven. Ter plekke kon je je inschrijven. Ik heb gekozen voor Lloyds Bank, zij bleken het goedkoopst te zijn met het wisselen van de valuta. Achteraf bleek dat ik wel naar kantoor moeten komen om een handtekening te zetten voordat verder alles in gang wordt gezet. Volgende woensdag heb ik dus een afspraak bij de bank.

In de middag heb ik een tour gedaan door Selfridges Store. Dat is de grootste winkel in de Bullring, het grote winkelcentrum in Birmingham. Hier had ik me al een tijd geleden voor ingeschreven, voornamelijk omdat erbij stond dat we goody bags kregen, haha. Dat was ook zo, alleen zat er niet zoveel interessants in.. Een erg kinderlijk armbandje, een aantal proefparfums, maar ook een stuk chocola uit Nederland! Jamjam. Bij aankomst in de winkel kregen we een gratis donut, die was heerlijk :D . Smaakte een beetje naar een nonnevot! Alleen kon ik dat met niemand ter plekke delen daar, haha, niemand zou begrijpen wat ik bedoelde. We hebben een rondleiding door de rest van de winkel gekregen. Je kunt hier echt alles krijgen, ten minste, als je genoeg geld hebt. Een winkel met eten, make up, kleren voor man en vrouw, maar je kunt er ook naar de kapper en de schoonheidssalon. Alleen is alles in bekende merken, en dus ook met de bekende hoge prijskaartjes..

’s Avonds heerlijk avondje thuis gebleven en met Frank geskypet :).

Woensdag een informatiesessie over de gezondheidszorg in Engeland. Omdat ik een Europese zorgpas heb, was het niet zo interessante sessie voor mij. Blijkt dat ik me alleen hoef in te schrijven bij de huisarts op de campus, daar moet je je gelijk laten controleren door de verpleegster, had ik dus geen zin in. Ga wel een andere keer terug haha.

’s Avonds zijn we gaan bowlen met veel van de Internationale Freshers. Dat was gezellig! Een wedstrijd werd ik tweede, en de volgende wedstrijd heb ik gewonnen haha! Het reizen erheen en terug was iets minder omdat we met kleine busjes gingen. Het was dus lang wachten voordat iedereen vervoerd was.

Op donderdag begon ik met een Freshers Fair, hier presenteerden zich een aantal verenigingen van de uni. Ik had verwacht dat er veel meer verenigingen zouden zijn, blijkbaar is dat volgende week zondag pas. Vandaag waren alleen de religieuze verenigingen aanwezig, niet echt iets voor mij dus, haha.

Om 12 uur moest ik naar het laatste gedeelte van mijn inschrijving. Hier werden al mijn gegevens nog een keer gecheckt en kreeg ik mijn schoolpas. Eindelijk officieel ingeschreven op de universiteit. Daarna naar de bibliotheek gegaan voor een introductie. Dit was eigenlijk alleen maar een praatje over de hulpdiensten in de bieb, niet echt interessant. Bleek dat ik volgende week nog een introductie voor de bibliotheek heb.. Hier krijgen we gratis schoolspullen, dus dat zal een stuk interessanter zijn, haha.

Na de bieb sessie, ben ik naar het sportgebouw gegaan. Hier was een intro les in salsa om half 4. In het begin alleen de basispassen geleerd, maar na een uur gingen we over op ingewikkelde passen, toen werd het toch wat lastiger om te volgen. Heb hier veel plezier gehad, en nog meer mensen leren kennen.

’s Avonds hebben we meegedaan aan een quiz georganiseerd door de studenten unie op de campus. 50 vragen gesteld over verschillende onderwerpen. We waren niet geweldig goed, haha. Eindigden als 12e ofzo.

Al met al was de donderdag een leuke maar drukke dag.

De vrijdag begon al vroeg, om 10 uur moest in op de universiteit zijn voor een welkoms college. Deze was saai en lang. Ging vooral over hoe geweldig het was dat iedereen zich had ingeschreven voor deze geweldige universiteit. Geweldig, haha! Gelijk daarna konden we meedoen aan een quiz over de gebruiken in Engeland. Zo spoel je blijkbaar het toiletpapier door het toilet, goh. Staan mensen minstens een armlengte van elkaar af, en kijken Engelsen niet raar op van homoseksuelen. Begroeten mensen elkaar hier met ‘Hello’. Staan Engelsen altijd in een rij en komt het verkeer van links.. Afgaande hierop, was ik goed geïnformeerd over Engelsen, haha.

Voor de lunch konden we naar een cafe in de uni. Hier kregen we Indiaase hapjes, ijs, en suikerspin. Dat laatste noemen ze hier ‘candy floss’. Ik vind het klinken als een rare naam, aangezien je floss gebruikt voor je tanden.. Was een beetje verward door de naam denk ik haha.

’s Avonds was het party time! Vanaf 7 uur begon Aston’s got talent. Een talentenjacht voor iedereen die zich had opgegeven. Een aantal acts waren erg goed. Een aantal zangers, maar ook danser. En een heuse ‘Magic Mike’. Deze jongen was volgens mij een professional. Gaf een meid een lapdance, en wat voor een, haha. Na de talentenjacht was het eerste feest voor internationals, dit was ontzettend gezellig :D.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Birmingham

Aston University

Exchange trimester in het buitenland, BIRMINGHAM!

Recente Reisverslagen:

05 December 2014

Kerstsfeer!

14 November 2014

Chocolaaaaaaa!!

19 Oktober 2014

University has really started

07 Oktober 2014

Dancing..

03 Oktober 2014

Birmingham
Andrea

Actief sinds 23 Sept. 2014
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 4143

Voorgaande reizen:

19 September 2014 - 25 Januari 2015

Aston University

Landen bezocht: