Birmingham - Reisverslag uit Birmingham, Verenigd Koninkrijk van Andrea Wildt - WaarBenJij.nu Birmingham - Reisverslag uit Birmingham, Verenigd Koninkrijk van Andrea Wildt - WaarBenJij.nu

Birmingham

Door: Andrea

Blijf op de hoogte en volg Andrea

03 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, Birmingham

Alweer twee weken hier. De tijd is gevlogen..

Vorige week zaterdag vroeg op na het feestje om naar Liverpool te gaan. In de bus een uurtje kunnen slapen. Daarna werden we wakker gemaakt door de reisleider om een quiz te doen over Liverpool. Niet echt ‘in the mood’, maar goed toch maar meegedaan. Het was een goeie poging om de tijd sneller te laten gaan. We kregen een lekker appeltje en toen waren we al bijna in Liverpool. Hier kregen we 6 uurtjes vrije tijd voordat we weer terug moesten zijn bij de bus. We kregen als advies om maar niet naar het stadion konden gaan omdat daar een wedstrijd bezig was ’s middags, wat betekende dat we het stadion niet konden bekijken van binnen. We zijn daarom begonnen met een bezoek aan het museum over ‘The Beatles’, dit was heel gaaf om te zien. Ik zal proberen om foto’s te uploaden.

De rest van de week heb ik rustig aan gedaan, minder feestjes, minder verplichtingen. Een aantal welkom hoorcolleges waren verplicht, maar dodelijk saai. Volgens mij zetten ze alle ‘nieuwe’ studenten samen in een collegezaal en nemen ze aan dat iedereen eerstejaars is. De belangrijkste uit deze hoorcolleges was dat universiteit iets heel anders is dan de middelbare school. Het is tijd dat je zelf je zaakjes gaat regelen, er komt veel meer schoolwerk op je af dan je gewend bent. Al met al, dingen die wij, exchange students, al lang wisten. Beetje nutteloos dus deze colleges. Wel een gratis lunch gehad. Met ‘echte’ broodjes en sinaasappelsap. Aangezien Engelsen blijkbaar lunchen met gebakjes, was dit een hele verassing.

Woensdag had ik mijn afspraak met de bank om mijn accounts te openen. Natuurlijk was ik te vroeg bij het gebouw. Ik was op tijd vertrokken omdat het 30 minuten lopen was.. Om 9.50u ging ik naar de deur, die dicht was. Daarom belde ik aan. De mevrouw die de deur open deed zei me niet al te vriendelijk dat ik maar moest wachten tot ze open gingen, blijkbaar ging de bank pas om 10 uur open, oeps. Na mijn afspraak had ik een gewoon bank account en een spaar account. Alleen moet ik nu nog 5 werkdagen wachten op mijn bankpas, die wordt thuisgestuurd.

Na mijn afspraak lekker in bed gekropen, ik voelde me behoorlijk ziek. Donderdagmorgen mijn college geskipt, want mijn hoofd bonkte nog te veel. Het is waarschijnlijk een heftige verkoudheid, meer niet. ’s Middags toch maar naar de uni gelopen voor een sessie in de bibliotheek, we kregen hier goodybags, vandaar dat ik me bij elkaar geraapt had, haha. Na de sessie kwam ik erachter dat op dinsdag en donderdag een man warme chocolademelk verkoopt, zelf gemaakte. Die moest ik natuurlijk proberen. Hééééérlijk! Die man gaat me wel wekelijks zien, haha.

Vandaag ben ik thuis gebleven, de huisbaas zou namelijk het geld voor de huur komen halen. 390 pond foetsie. Maar ik kan hier tenminste weer een maandje wonen :D. De rest van de dag wasjes gedraaid, al mijn kleren, handdoeken, en mijn bed weer schoon! De kleren die niet in de droger mogen hang ik op kleerhangers en dan aan de gordijnstang in mijn kamer, aangezien we geen droogrek hebben, haha. Ziet er erg grappig uit. Vanavond ga ik pasta koken en hopelijk skypen met pap en mam en Nathalie.

Morgen komt de laatste huisgenoot hier intrekken. Kunnen we tenminste daarna eens met zijn allen samen gaan zitten praten over wie het wc-papier gaat kopen, wie wanneer gaat poetsen. Het begint hier namelijk een zooitje te worden. Samen eten gaat het waarschijnlijk nooit worden, aangezien we maar 3 stoelen aan de eetkamer tafel hebben staan.. Geen idee hoe de huisbaas dat in gedachten had.. In ons contract staat namelijk dat we als groep samen moeten leven en niet als individuen, haha.

See ya!

  • 03 Oktober 2014 - 19:35

    Frans Schmidt:

    Mooi verhaal weer.beterschap en snel van die verkoudheid afkomen.xx.grt uit born

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Birmingham

Aston University

Exchange trimester in het buitenland, BIRMINGHAM!

Recente Reisverslagen:

05 December 2014

Kerstsfeer!

14 November 2014

Chocolaaaaaaa!!

19 Oktober 2014

University has really started

07 Oktober 2014

Dancing..

03 Oktober 2014

Birmingham
Andrea

Actief sinds 23 Sept. 2014
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 4144

Voorgaande reizen:

19 September 2014 - 25 Januari 2015

Aston University

Landen bezocht: