More grocery shopping and being a tourist - Reisverslag uit Birmingham, Verenigd Koninkrijk van Andrea Wildt - WaarBenJij.nu More grocery shopping and being a tourist - Reisverslag uit Birmingham, Verenigd Koninkrijk van Andrea Wildt - WaarBenJij.nu

More grocery shopping and being a tourist

Door: Andrea

Blijf op de hoogte en volg Andrea

21 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Birmingham

Hello again!

Sunday morning.. early morning.

Heb mijn eerste wasje gedraaid, haha. Gister nieuwe handdoeken, theedoeken en een overtrek voor mijn bed gekocht. Had gelukkig snel uitgevonden hoe de wasmachine werkte.. Had al wat hulp via de telefoon gehad van mama, haha. Daarna alles de droger in. Alleen dat duurde toch wat langer dan ik dacht, een uur in de droger en nog steeds vochtig. Dus heb de droger maar weer opnieuw aangezet en ben toen maar vertrokken.

Weer op weg naar de supermarkt. Dit keer samen met een huisgenootje, allebei met onze koffertjes. Omdat ik gister zoveel spullen had gekocht, had ik geen plek meer om eten te kopen. Dat ging ik dus nu doen. We moesten onze naam opschrijven bij binnenkomst in de supermarkt. Dit was zodat ze ons niet zouden vergeten mee terug te nemen naar de universiteit. Met een kar door de supermarkt gelopen, en de kar zat aardig vol op het eind, haha. Genoeg eten voor de komende twee weken denk ik. Het slepen ermee naar huis was alleen iets minder prettig, maar ach we hebben het gered. In koken had ik daarna geen zin meer, dus heb alleen de champignons schoon gemaakt, en gekookt. Mushroom sandwich it was!

’s Avonds ben ik weer naar een meet & greet geweest op de campus. Een aantal nieuwe mensen leren kennen, maar voornamelijk gewoon bij gekletst met degenen die er zaterdag ook al waren. Daarna om 9 uur snel naar huis om te kunnen skypen met Frank! :)

Maandag stonden er een aantal leuke dingen op de planning. Eerst heb ik samen met een half Nederlands, half Frans meisje een rondleiding over de campus meegelopen. Dit was wel nodig, want de gebouwen lijken nogal op elkaar, haha. Helaas namen ze ons niet mee naar binnen in het hoofdgebouw. Dit is het gebouw waar we al onze lessen zullen gaan hebben. Van binnen is het nogal groot. Er is een noord, oost, zuid, en west gedeelte. Het voelt een beetje alsof te trappen iedere keer ergens anders uitkomen. Maar zal er wel aan gewend raken, hopelijk.
Wel hebben we het sportcentrum van binnen gezien, ziet er goed uit. :)

Daarna wilden we eigenlijk met een bus tour mee om het centrum van Birmingham te bekijken. We begonnen uiteindelijk aan een tour te voet, haha. Met een grote groep studenten, en twee ‘aunties’ gingen we op pad naar het centrum. Een van de ‘aunties’ had een vlag meegenomen vanaf de campus, zodat we konden zien waar we naartoe moesten. Eenmaal in het centrum werden we aangesproken door een soort bewaker. Hij zei dat de vlag naar beneden moest, want het leek net alsof we met zijn allen kwamen protesteren tegen iets. Best grappig, maar ook iets waar je voor opgepakt kan worden blijkbaar.. We hebben een aantal dingen bekeken, het winkelcentrum, een gebouw waar je een dokter kunt vinden, het grootste treinstation, en een bioscoop.

Daarna naar huis gegaan. En mijn eerste echte maaltijd gekookt. Chinese mie, met kip, champignons, en boontjes. Jammie!

Maandagavond was een karaoke avond. Samen met twee van mijn huisgenootjes ben ik op pad gegaan. Het was gezellig, en leuk om iedereen te zien zingen, haha. Soms een beetje minder om het te horen.. Na half 10 waren de ‘aunties’ al helemaal dronken. Nog iets wat blijkbaar bij de Engelse cultuur hoort. Beetje raar was het wel. Maar we hebben een gezellige avond gehad.

Thanks! Until next time!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Birmingham

Aston University

Exchange trimester in het buitenland, BIRMINGHAM!

Recente Reisverslagen:

05 December 2014

Kerstsfeer!

14 November 2014

Chocolaaaaaaa!!

19 Oktober 2014

University has really started

07 Oktober 2014

Dancing..

03 Oktober 2014

Birmingham
Andrea

Actief sinds 23 Sept. 2014
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 4156

Voorgaande reizen:

19 September 2014 - 25 Januari 2015

Aston University

Landen bezocht: