Chocolaaaaaaa!! - Reisverslag uit Birmingham, Verenigd Koninkrijk van Andrea Wildt - WaarBenJij.nu Chocolaaaaaaa!! - Reisverslag uit Birmingham, Verenigd Koninkrijk van Andrea Wildt - WaarBenJij.nu

Chocolaaaaaaa!!

Door: Andrea

Blijf op de hoogte en volg Andrea

14 November 2014 | Verenigd Koninkrijk, Birmingham

Hallo allemaal!
Ik weet dat ik al een hele tijd niets van me heb laten horen.. Ik heb ondertussen veel dingen gedaan.. Frank is me komen opzoeken, ben op een drie-daagse conferentie met Aiesec geweest, ik heb veel danslessen gevolgd, feestjes gevierd, en een chocoladefabriek bezocht.

Ik wil jullie vertellen over deze laatste gebeurtenis. Een paar weken geleden, op maandag 20 oktober, ben ik met een vriendin naar een chocoladefabriek geweest. Cadbury World, het bekendste chocolademerk in Engeland wordt in Birmingham gemaakt. Het is een attractie, eigenlijk bedoeld voor kleinere kinderen, daar kwamen we ook achteraf achter . Maar we hebben ons vermaakt, als kleine kinderen, haha.

Oja, met de trein ernaartoe reizen, overigens maar een ritje van 15 minuten, maar toch een en al ellende. Bij aankomst rijden de eerste twee treinen richting mijn bestemming niet door vandalisme op de route. Half uurtje later gaat er dan weer een trein. Natuurlijk willen superveel mensen tegelijk die trein in. Ik had weer het geluk om naast een oude gorgelende man terecht te komen op een stoeltje. Hij stonk ook nog eens heel erg.. Maar goed ik kwam uiteindelijk wel op mijn bestemming aan.

In de fabriek waren we ook nog eens omringd door schoolkinderen. Achja, dat deed tenminste de aandacht van ons afleiden, dat wij als studenten daar rondliepen haha. Het was wel echt een paradijsje. Van de geschiedenis van cacao en chocolade, naar de geschiedenis van de fabriek zelf en het zelf maken van een chocoladestukje. Ooooooh, en we kregen trouwens ook een aantal chocoladerepen om op te peuzelen tussendoor . Jam jam jam. We liepen door de fabriek zelf, waar we konden zien hoe de repen verpakt werden, dat gedeelte van het proces wordt namelijk nog altijd in diezelfde fabriek gedaan. We hebben bijvoorbeeld ook door een museum gelopen en een 4D experience meegemaakt (in bioscoopstoelen).

Het speciale aan Cadbury World is dat lang geleden, toen de fabriek en het merk werd opgericht, de oprichters een dorpje wilden bouwen voor de medewerkers. Er werden niet alleen huisjes gebouwd, maar ook sportgelegenheden, scholen en dokterspraktijken. Er werd gezorgd voor alle gemakken voor de medewerkers. Dit is waarom het merk Cadbury zo beroemd werd.

Het mooiste in Cadbury World vond ik de poppen die van (neppe) chocolade gemaakt waren. Die stonden langs de hele route.

Aan het einde van de route kwamen we in de winkel. Zet twee meiden die van chocolade houden in een paradijs vol met heerlijkheid. Het is wel duidelijk dat we met een volle tas de deur uit liepen. We hebben lol gehad, en veel gelachen. Een heerlijke dag gehad zonder gedachtes aan de universiteit :D.

Ik zal snel weer een update doen over andere gebeurtenissen, en ook snel foto’s toevoegen.

Tot snel!
Andrea.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Birmingham

Aston University

Exchange trimester in het buitenland, BIRMINGHAM!

Recente Reisverslagen:

05 December 2014

Kerstsfeer!

14 November 2014

Chocolaaaaaaa!!

19 Oktober 2014

University has really started

07 Oktober 2014

Dancing..

03 Oktober 2014

Birmingham
Andrea

Actief sinds 23 Sept. 2014
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 4150

Voorgaande reizen:

19 September 2014 - 25 Januari 2015

Aston University

Landen bezocht: